^na góre
  
  
  
Get Adobe Flash player

kangurki

Cała Polska czyta dzieciom

Nikogo nie trzeba przekonywać o pozytywnych wartościach słowa czytanego, kierowanego do najmłodszych. Dzięki słuchaniu czytanych bajek dzieci nie tylko poznają klasykę literatury dziecięcej, ale przede wszystkim rozwijają swoją wyobraźnię i poszerzają słownictwo. W grupie Kangurki każdego dnia przedszkolaki słuchają głośno czytanych bajek, jednak w minionym tygodniu w czwartkowe popołudnie w rolę lektora wcieliła się mama Emilki. Pani Anna ciekawie przedstawiła dzieciom baśnie H. Ch. Andersena, dzieci zaś z zainteresowaniem słuchały i chętnie parafrazowały treść opowiadań własnymi słowami.

 

 

Z czego to jest zrobione?

Prowadząc rozważania wokół tematu tworzywa rożnych przedmiotów i potraw, dzieci z grupy Kangurki poznały właściwości wełny, budowę owcy oraz główny cel hodowli tych zwierząt. Podczas zajęć plastycznych przedszkolaki wykonały mięciutkie owieczki, których spore stadko znalazło się na tablicy z wytworami prac dzieci i stanowi powód do dumy rodziców zręcznych maluchów.

Dzień jamy ustnej

Z okazji przypadającego w marcu Dnia Jamy Ustnej w grupie Kangurki odbyło się okolicznościowe spotkanie, podczas którego dzieci dowiedziały się o istnieniu specjalnego dnia poświęconego wspomnianemu fragmentowi ludzkiego ciała. Podczas spotkania przedszkolaki omówiły zasady prawidłowej higieny jamy ustnej oraz zastanawiały się, które zachowania sprzyjają zdrowiu, a które należy ograniczyć lub wyeliminować, by działać prozdrowotnie. Podkreślając szczególny charakter dnia, dzieci, wdrażając wszystkie przypomniane wskazówki, wyjątkowo starannie umyły zęby.

W oczekiwaniu na wiosnę

Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna? Przesłanki świadczące o rychłym nadejściu wiosny próbowały zaobserwować przedszkolaki z grupy Kangurki. Dzieci poznawały charakterystyczne cechy wczesnej wiosny, rozwijały umiejętność uważnego słuchania opowiadania, analizowały i porównywały wygląd Pani Wiosny przedstawiony w opowiadaniu i w piosence, doskonaliły spostrzegawczość i percepcję wzrokową oraz słuchową. Poznały nazwy pierwszych ptaków zwiastujących wiosnę i własnoręcznie lepiły z plasteliny kolorowe ptaki. Przeliczały krople deszczu, poprawnie tworzyły zbiory z rosnącą liczbą elementów, które sprawnie przeliczały, dostrzegając rolę ostatniego. Rozróżniały pierwsze wiosenne kwiaty, porównywały ich wygląd, dzieliły się posiadaną z własnych obserwacji przyrodniczych wiedzą i samodzielnie wykonały przepiękne żonkile. Jednocześnie utrwalały piosenkę, którą już niebawem powitają ciepłą, kolorową i pachnącą wiosnę.

 

Marcowa pogoda

Początek marca skłonił dzieci z grupy Kangurki do przemyśleń na temat Jaka pogoda jest w marcu? Przedszkolaki rozwijały mowę poznając nazwy zjawisk atmosferycznych, opisywały aurę obserwowaną za oknem, przypomniały przysłowie W marcu jak w garncu, zwracając uwagę na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny, rozpoznawały znaki synoptyczne, rozwijały poczucie rytmu, sprawność ruchową i manualną. Niemałym wyzwaniem była pomoc Pani Wiośnie w malowaniu na niebie tęczy – przedszkolaki wyklejały ją kolorową plasteliną niezwykle dbając o precyzję i cierpliwie wykonując postawione przed nimi zadanie. Tęcza była zachwycająca.

 

 

Copyright © 2024. Przedszkole Publiczne w Kowalewie Pomorskim Rights Reserved.